Älskad vän

Vi har inte känt varandra så länge min nya vän och jag. Lite drygt ett år har vi träffats, ibland regelbundet en gång i veckan och inland ses vi inte lika ofta. Min vän kan konsten att få min kropp att slappna av och mina tankar att sluta snurra, i alla fall för en liten stund. Vi tycker inte alltid lika min nya vän och jag, ibland vill jag mycket mer än vad min vän kan ge och ibland ger hon så mycket mer än vad jag någonsin kunde ha förväntat mig. När jag kommer hem efter en kväll med min nya vän undrar jag så varför jag inte hittade dit tidigare, men kanske var jag inte redo förrän nu…kanske var det först nu jag var mottaglig för vad min kropp och mitt sinne behöver… men nu när jag äntligen hittat min nya vän känns det självklart att utveckla vår vänskap länge, länge för ett liv utan min nya vän yogan känns nästintill omöjligt!

Lämna en kommentar